Kardiovaskularni skrining

Kardiovaskularni skrining predstavlja značajnu preventivnu meru.

Kardiovaskularne bolesti čine jedan od glavnih uzoka smrti širom sveta bez obzira na pol i godine starosti. Naime, ove bolesti su odgovorne za oko 49 odsto svih uzroka smrti – 55 odsto kod muškaraca i 43 odsto kod žena. Takođe, kardiovaskularne bolesti su vodeći uzrok radne nesposobnosti i velikih troškova zdravstvene zaštite.

Prema statističkim podacima Srbija se na kritičnoj listi nalazi u gornjoj trećini kada se posmatra ženska populacija, a malo iznad sredine kada se posmatra muška.

Zahvaljujući organizovanim preventivnim merama razvijena je veća svest kod stanovnika naše zemlje za očuvanje zdravlje. Međutim, stopa mortaliteta izazvana kardiovaskularnim bolestima, uopšteno posmatrano, nije smanjena, naročito zbog udela starijih članova u odnosu na mlađe generacije u Srbiji.

Imajući ovo u vidu, lekarska ordinacija Beograd, Dr Nestorov ističe koliki značaj ima kardiovaskularni skrining test.

Zašto je važan kardiovaskularni skrining?

Konstantna izloženost stresu, smanjena fizička aktivnost, loša i neredovna ishrana samo su neki od negativnih strana koje je donelo moderno doba i koje negativno deluju na srce.Oni vremenom uzrokuju poremećaje i oštećenja organizma, koja mogu prerasti u hronične bolesti.

Kardiovaskularni skrining

Iako loš način života direktno utiče na pojavu kardiovaskularnih bolesti. Upravo zato nije redak slučaj da njihovo postojanje bude prekriveno, te dolazi do iznenadne smrti kod mladih, fizički aktivnih ljudi. Zapravo, kod osoba do 35 godina starosti čak u 90 odsto slučajeva iznenadna smrt dolazi upravo tokom ili neposredno nakon treninga, a izazvana je u većini slučajeva hipertrofičnom kardiomiopatijom. Zatim, urođenim anomalijama koronarnih arterija, dok je na trećem mestu idiopatska hipertrofija leve komore. S obzirom da njihovo postojanje nije na vreme otkriveno posledice su fatalne.

Zato, da bi se identifikovalo prisustvo neke bolesti kod pojedinaca bez znakova ili simptoma, lekari preporučuju da veću pažnju posvetimo svom organizmu, odnosno da svake godine obavljamo skrining zdravlja, a polazni korak u ovome je kardiovaskularni skrining.

Jedino utvrđivanjem faktora rizika na koje se može delovati, kao što su povišen krvni pritisak, pušenje, gojaznost, neadekvatna ishrana i ranom dijagnostikom omogućena je rana intervencija. Samim tim moguće je sprečiti ili odložiti pojavu većih problema i hroničnih stanja.

Takođe, redovni kardiovaskularni skrining tokom godina pruža jasnu sliku lekaru o zdravstvenom stanju pacijenta i olakšava utvrđivanje i najmanjih promena.

Kardiovaskularni skrining je jedinstvena metoda

Kardiovaskularni skrining je specifičan jer se obavlja na osobama koje su očigledno dobrog zdravlja.

I dok se sistematski kardiološki pregled bavi zatečenim stanjem i promenama na srcu, kardiovaskularni skrining obuhvata i uzroke koji dovode do kardioloških problema. Pre svega, bolesti krvnih sudova i bolesti štitaste žlezde.

Zbog toga privatna lekarska ordinacija Dr Nestorov u ovaj test uključuje 24-časovno nošenje holter EKG-a, ultrazvuk vrata i srca i kolor dopler krvnih sudova. Radi potpunog sagledavnja zdravlja vrši se i neophodna laboratorijska dijagnostika. Ona podrazumeva kompletnu krvnu sliku, glukozu, kreatinin i lipidni status.

Tek nakon detaljne analize specijalista može doneti izveštaj o kliničkoj evaluaciji i eventualnom lečenju.

Kardiovaskularni skrining je bezbolan

Svi testovi koje obuhvata kardiovaskularni skrining su potpuno neivanzivni. Obavljaju se najsavremenijom opremom koja garantuje tačnost dijagnostike.

Kardiovaskularni skrining

Pristup je individualan. To znači da je visokokvalifikovano osoblje posvećeno jednom pacijentu tokom trajanja pregleda, dok moderno opremljena ordinacija pruža komfor i udobnost, te otklanja nepotrebnu nervozu i strah koji se mogu javiti kod pojedinih ljudi.

Nemojte da čekate da se pojave simptomi bolesti! Zakažite na vreme kardiovaskularni skrining koji je u ordinaciji Dr Nestorov na popustu od čak 58 odsto!